Świetlica – zabawy ruchowe

Ćwiczenia szybkościowe

Poćwicz szybkość a przy okazji baw się dobrze 🙂

Oprac. K. Stelmach

Zumba

Taniec to dobra rozgrzewka, zachęcam wszystkich do tańca razem z instruktorem z filmiku.

oprac. A. Tomicka

 

Emilia Adamowicz z klasy 3a wie, że ruch to zdrowie. Jak wygląda jej rozgrzewka? Zobaczcie sami!

Oprac. K. Stelmach

LABIRYNY DIY

Zapraszam do obejrzenia filmu, w którym zobaczycie czym jest labirynt integracyjny. Możecie stworzyć go samodzielnie! Potrzebujecie dużego kawałka kartonu oraz kilku małych piłeczek, które będą poruszać się po planszy. Reszta konstrukcji zależy od Waszej kreatywności, użyjcie tego, co macie w domu, stwórzcie dowolne przeszkody dla piłeczek i spróbujcie kierować nimi poprzez ruchy planszą. Piłeczką łatwiej manewrować, kiedy w zabawie uczestniczą dwie osoby (po jednej i po drugiej stronie labiryntu) 🙂 Miłej zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=O6T7Tbe4-Oc

Oprac. Magda Maryniak

Maciej Ziemkiewicz  z  klasy III A   pokazuje jak ważny w życiu człowieka  jest ruch .  Ćwiczymy   razem . Bardzo dziękuję klasie III A  za przesłane filmy . Życzę dobrej zabawy , dbajcie o siebie. 

 

Klasa III A przesyła filmy sportowe, pokazujące jak ćwiczą  w domu . Rozgrzewka , która służy przygotowaniu organizmu do wysiłku  oraz inne ćwiczenia sprawnościowe. 

Nadia Sypniewska

 

Emil Imos

opracowała  Grażyna Dudra- Brzozowska.

 

Przeprawa przez rzekę

Spodoba się zarówno pierwszoklasistom, jak i starszym dzieciom. Na podłodze-rzece ustawiamy “kamienie”: poduszki, kartki papieru, duże, drewniane klocki itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę bez dotknięcia stopą “wody”.

Oprac. M.Reimann

Abecadło gimnastyczne

Źródło: www.depositphotos.com.pl

Abecadło Gimnastyczne to ciekawa gra, która mobilizuje do zwiększonej aktywności fizycznej oraz nauki alfabetu w formie zabawy. Każdy może stworzyć własne abecadło gimnastyczne. Gra nadaje się dla całej rodziny: dzieci, młodzieży, dorosłych.

Jak grać? Najpierw trzeba wylosować literę. Jeden z uczestników wymienia w pamięci po kolei wszystkie litery alfabetu,zaznaczając głośno moment, w którym zaczyna (zwyczajowo głośno wypowiada XYZ), zaś inna, wcześniej ustalona osoba, w wybranym przez siebie momencie mu przerywa, wypowiadając hasło „STOP”. Litera, na której przerwano wyliczanie alfabetu wskazuje na ćwiczenie, które wszyscy wykonują. Jeśli wyliczanie alfabetu nie zostało przerwane przed dojściem do końca, zaczyna się ono od nowa.Przykładowe ćwiczenia:

A – Pajacyki

B – Brzuszki

C – Kołyska na brzuchu

D – Pompki

E – Przysiady

F – Wypady nóg w przód

G – Wymachy nóg w przód po przekątnej

H – Skłony boczne w staniu

I – Skręty tułowia w staniu

J – Skip A w miejscu – bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan

K – Podskoki w miejscu, co trzeci wyskok podciągamy kolana pod klatkę piersiową

L – W klęku podpartym naprzemienne wymachy nóg

Ł – W przysiadzie podpartym wyrzuty nóg w tył i w przód

M – W przysiadzie podpartym naprzemienne wyrzucanie nóg w przód i w tył

N – Skip C – bieg w miejscu z uderzaniem piętami o pośladki

O – W siadzie rozkrocznym dotykamy głową na przemian lewego i prawego kolana

P – Leżenie przewrotne – w leżeniu tyłem przenoszenie wyprostowanych nóg nad głową

R – Nożyce w leżeniu tyłem

S – Klaskanie pod kolanami w siadzie równoważnym

T – Rowerek w leżeniu tyłem

U – Wyprost rąk w leżeniu przodem, nie odrywamy bioder

W – W staniu podskoki z obrotem o 360 na przemian w lewo i w prawo

Z – W staniu skłony na przemian do lewej i prawej nogi

Miłej zabawy!

Oprac. K. Stelmach

 

1,2,3 Baba jaga patrzy

Mamy już coraz więcej możliwości zabaw na świeżym powietrzu, zachęcam do zabawy na dworze. Przypominamy sobie zabawę 1,2,3 Baba jaga patrzy. Dzieci ją lubią, chociaż nie zawsze udaje im się stać bez ruchu. Urozmaicamy ją sobie w ten sposób, że dziecko np. idzie jak krab, skacze na jednej nodze itd.

Oprac. M.Reimann

Klasa III A  cały czas trzyma formę. Po powrocie do szkoły będą kontynuować . Czekamy na resztę filmów.

Xavier Sokalski-  ćwiczy na świeżym powietrzu .

oprac. G. Dudra- Brzozowska.

“Siłowanki”

1. Stojąc przodem do siebie, ręce kładziemy na barki. Naszym zadaniem jest przepchnąć współpartnera do przodu.

2. Leżąc przodem na piłce, jedna osoba trzyma piłkę (lub jakiś większy przedmiot) mocno przy ciele.  Druga ma za zadanie wyciągnąć, “wyrwać”piłkę spod współpartnera.

3. Zabawa, w którym za zadanie mamy uwolnić się z uścisku. Rodzic trzyma dziecko w ramionach, zadaniem dziecka jest wyswobodzić z rąk rodzica.

W zabawach nie należy się szarpać i uderzać. Przypominam, aby siła oporu zwiększała się z każdą kolejną próbą i była dostosowana do możliwości dziecka. Pamiętajmy również, aby dzieci często wygrywały.

Opracował M.Reimann

Rzutki

Wykorzystujemy talerzyk plastikowy lub papierowy. Malujemy na nim 5 kolorowych kręgów na których oznaczamy – 20, 40, 60, 80, 100 pkt – środek, lub namalować tarczę na kartonie. Opieramy tarczę np. o ścianę albo zamocowujemy z tyłu pentelkę ze sznurka i wieszamy Jako rzutki możemy użyć klamerki od bielizny. Na czubku klamerki umieszczamy kulkę plasteliny. Z wyznaczonej odległości rzucamy do celuZliczmy zdobyte punkty.

Oprac. K. Żak

Latający talerz

Do plastikowego albo papierowego talerzyka przyklejamy kawałek plasteliny od spodu dla obciążenia. Można rzucać w dal, albo do siebie parami.

Oprac. K. Żak

Kręgle

Na 7-9 butelkach plastikowych, albo puszkach po napojach napisz markerem cyfry od 1-9. Ustaw butelki w trójkąt. Staramy się o równe odstępy. Rzucamy z wyznaczonej linii piłeczką tenisową albo gumową. Zliczamy punkty z przewróconych kręgli.

oprac. K. zak

Tor przeszkód

Na kartce papieru odrysujcie swoje stopy i dłonie. Możecie je wyciąć lub pokolorować. Rozłóżcie na podłodze, najlepiej przyklejcie taśmą. W ten sposób powstanie tor  przeszkód, który musicie pokonać. Można układać różne kombinacje i różne długości toru.

źródło: https://strefygier.pl/klasy_hopla_gra_korytarzowa

Oprac. A. Tomicka

Zabawa z Nakrętkami 2- Mała motoryka

Transfer nakrętek za pomocą spinaczy, klamerek, w wyznaczone miejsce. Możemy tą zabawę modyfikować wprowadzając rywalizacje.

Zabawa Nakrętkami

Zabawa polega na umieszczeniu wszystkich nakrętek w wyznaczonym miejscu. Nakrętki przemieszczamy za pomocą “pstryczków” palcami.

Oprac. M.Reimann

Ruletka z ćwiczeniami

Ruletka z ćwiczeniami, to wspaniała zabawa dla każdego miłośnika sportu. Zakręć wirtualnym kołem i wykonaj wylosowane ćwiczenia! 🙂

ruletka: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

źródło: https://www.nebule.pl/zabawy-dla-dzieci-w-domu

Oprac. Magda Maryniak

 

Mini Golf Powietrzem

Toczenie piłeczki pingpongowej oddechem. Dziecko poruszając się na czworaka dmucha w piłeczkę, popychając ją w wyznaczonym kierunku. Celem może być np. wprowadzenie i zatrzymanie (oddechem!) piłeczki na kartce papieru. Możecie dodać dowolną rywalizację kto szybciej na czas, jak najmniejsza liczba uderzeń(dmuchnięć), czy kto pierwszy- startując razem.

Oprac. M.Reimann

Zabawa logopedyczna – poławianie fasoli

Do miseczki wsypujemy fasolę. Zabawa polega na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. To świetne ćwiczenie aparatu mowy, małej motorki i skupienia uwagi. Warto włączyć stoper i przeprowadzić wyścigi. Sprawdźmy, kto wyłowi najwięcej fasolek!

Miłej zabawy! 🙂

Magda Maryniak

Klasa III A ćwiczy w domu. Pokazują,  że się nie nudzą oraz dbają o formę. Bierzmy z nich dobry przykład. 

Emil  Imos .

Piotr Mostowski.

Antek Horobiński.

opr. Grażyna  Dudra- Brzozowska  , E. Małmyga.

 

Jak rusza się….?

Zabawa polega na pokazywaniu jak poruszają się różne zwierzęta: ślimak,kot, słoń, niedźwiedź, sikorka, pies, bocian, wąż itp. Zabawa może stać się ciekawsza gdy przygotujemy kartki do losowania (może mieć też postać kalamburów): każde z was losuje kartkę z nazwą zwierzęcia i musi bez użycia słów pokazać, o jakie zwierzę chodzi.

Oprac. M.Reimann

Witajcie. Klasa III A przesyła film jak trzeba dbać o kondycję .

Antek Horobiński ćwiczy, aby po powrocie do szkoły mieć super kondycję . Na razie rozgrzewka . Prosimy o jeszcze .

oprac. Grażyna Dudra- Brzozowska.

Mały ninja

Mały ninja, człowiek pająk, jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor przeszkód, który trzeba pokonać bez dotknięcia. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

Pomysł i inspiracje możecie znaleźć:https://www.mamawdomu.pl/2013/02/maly-ninja.html

Oprac. M.Reimann

 

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TAŃCA

Międzynarodowy Dzień Tańca obchodzimy 29 kwietnia. Z tej okazji pragnę zachęcić Was do wspólnej zabawy przy muzyce. Film, który umieszczam poniżej, pomoże Wam nauczyć się wielu kroków tanecznych, dzięki którym możecie wytańczyć swoje imię lub pobawić się w choreografów. Stwórzcie własny układ taneczny, włączcie swoją ulubioną muzykę i spróbujcie stać się instruktorami dla Waszych rodziców! 🙂

Życzę udanej zabawy!

Magda Maryniak

 

 

 

 

„Siłowanki”

1 Stojąc przodem do siebie łapiemy się za prawe ręce, stopy jednej nogi ustawione bokiem do siebie, dotykają się. Naszym zdaniem jest przeciągnąć osobę na naszą stronę, następnie zmieniamy ręce i nogi.

2 Stojąc tyłem do siebie w lekkim przysiadzie, stykamy się plecami. Naszym zadaniem jest przepchnąć drugą osobę. Uwaga, musimy cały czas utrzymywać kontakt między sobą.

3 W podporze przodem ( jak do pompki), jesteśmy przodem do siebie. Naszym zadaniem jest gra w „łapki”, kto więcej klepnie dłoń przeciwnika. Dla silniejszych połączenie zadania 3 z 1 (podpór przodem na jednej ręce. Drugą łapiemy się i przeciągamy).

Pamiętajmy, aby siła oporu zwiększała się z każdą kolejną próbą i była dostosowana do możliwości dziecka.

Oprac. M.Reimann

Rock and roll

A może by tak potańczyć roock and roll’a? Popatrzcie jak robi to Izunia z kl. 1 a. Świetna sprawa! Brawo!

Oprac. A. Tomicka

 

Kolejny odcinek zabawy z Pipi-ruszajmy się i nabierajmy kondycji na wakacje:-)

Oprac.M.Malec

 

“Mówiąca piłka”

Do zabawy potrzebna będzie piłka, taśma samoprzylepna, marker. Na piłkę naklej paski taśmy.
Na każdym pasku napisz markerem inną zasadę rzucania i łapania piłki: „Rzuć kucając”,  „Rzuć siedząc”, „Rzuć po podskoku w górę” – możesz wymyślać różne kombinacje.

Gdy pierwszy gracz łapie piłkę musi patrzeć na słowa pod lub najbliżej prawej dłoni. Musi rzucić piłkę tak, jaki to zostało opisane na taśmie – drugi gracz ma zaś spróbować złapać ją w ten sam sposób. Następnie patrzy na słowa pod swoją prawą ręką… i gra się toczy.

Oprac. M.Reimann

1,2,3 Baba jaga patrzy

Tej zabawy chyba nie muszę nikomu opisywać. Dzieci ją lubią, chociaż nie zawsze udaje im się stać bez ruchu. Urozmaicamy ją sobie w ten sposób, że dziecko np. idzie jak krab albo się czołga.

Oprac. M.Reimann

23.o4.2020 czwartek.    Klasa  I b przesyła filmiki  jak spędza czas wolny , ćwicząc , aby nie stracić kondycji. Dziękuję klasie I B za przesłane filmy  i życzę miłego dnia.

Natalka ćwiczy w domu.

Nati aktywnie spędza czas w ogrodzie.

opracowała G. Dudra-Brzozowska.

Ręka naklejka

1. Udajemy, że nasza ręka przykleja się do wszystkiego. To może być stolik, ściana, nasze udo, głowa dziecka itd. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. Zadanie dla dziecka, polega na oderwaniu ręki od tego miejsca. Musi to jednak robić stopniowo, zaczynając od jednego palca(nie wolno szarpać ręki). Jak uwolni ostatni, nasza ręka szybko przykleja się w inne miejsce. Chociaż wydaje się, że to lekka zabawa, to dziecko musi użyć jednak trochę siły, aby uwolnić rękę.

Oprac. M.Reimann

Dziś proponuje wam rozgrzewkę w domu. Otwórzcie szeroko okna,wpuśćcie do domu słońce i świeże powietrze. Dobrej zabawy!

Oprac.M.Malec

Wyścigi– poławianie fasoli

Do miseczki wsypujemy fasolę. Zabawa polega na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. To świetne ćwiczenie aparatu mowy, małej motorki i skupienia uwagi. Warto włączyć stoper i przeprowadzić wyścigi. Sprawdźmy, kto wyłowi najwięcej fasolek!

Miłej zabawy! 🙂

Magda Maryniak

 

Poćwicz z Kubusiem

Zachęcam wszystkich do aktywności ruchowej razem z Kubusiem. W rytm muzyki wykonujcie ćwiczenia.

Oprac. A. Tomicka

 

Wyskocz ze skarpetek

1. Siadamy razem z Maluchem bez butów, ze skarpetami na stopach. Nogi mamy wyciągnięte do siebie. Na hasło “start” próbujemy ściągać sobie nawzajem skarpetki, jednocześnie broniąc swoich. Jeśli przeciwnik zgarnie nasze, próbujemy mu je odebrać i założyć na nowo, cały czas próbując przy tym ściągnąć jego. Zabawa wbrew pozorom wcale nie jest łatwa.

2.(“Siłowanki”) Pozostając w tej samej pozycji, nogi wyciągnięte do siebie. Przykładamy w gorze częścią podeszwową i siłujemy się.

Oprac. M.Reimann

Klasa I B przysyła filmiki jak spędza wolny czas bezpiecznie w domu ćwicząc, aby nie stracić kondycji.

 

Opracowała Grażyna Dudra – Brzozowska przy współpracy z panią Dorotą Kordyjalik

PAJĘCZYNA

Zabawa polega na przedzieraniu się przez pajęczynę. Rozstawiamy krzesła, obwiązujemy je sznurkami, gumą, szalikami, paskami. Należy poruszać się między splotami pajęczyny. Dobrej zabawy.

Oprac. K. Żak

 

Gra w klasy

Uczestnicy rysują kształt klas – chłopka(możemy wykorzystać taśmę klejącą, słomki, kartkę z wyciętym środkiem).
Gra polega na umiejętnym przejściu przez osiem pól chłopka tj. przez wszystkie osiem klas szkoły podstawowej, wrzucaniu kamyka (klocka) w kolejne pola „chłopka”, na zgrabnym podskakiwaniu i utrzymaniu się przez dłuższy czas na jednej nodze.
Każdy uczestnik  prowadzi grę na własny rachunek.
Uczestnik wrzuca kamyk w „pierwszą klasę”, staje na jednej nodze, wskakuje w pole, podnosi kamyk, przeskakuje resztę pól i wyskakuje na zewnątrz chłopka, w ten sposób stara się zaliczyć wszystkie osiem pól. W ramiona wskakuje się obunóż, zarówno w drodze do celu i w drodze powrotnej. Do głowy wskakuje się obunóż, wykonuje obrót w powietrzu i skacze z powrotem. Jeśli gracz skusi, kolejkę rozpoczyna następna osoba. Następną kolejkę nie zaczynamy od 1 klasy, ale od tej, na której skusiliśmy.
Skucha to wrzucenie kamyka w nieodpowiednie pole lub na jakąkolwiek z linii chłopka, to nieutrzymanie się na jednej nodze lub naskoczenie na linie oddzielające poszczególne pola.
Wygrywa uczestnik, który pierwszy ukończy szkołę (8 klas)

Zachęcam również do odwiedzenia facebookowej strony klubu Akademia Piłkarska Macieja Murawskiego, gdzie trenerzy z naszej szkoły pokazują różne formy treningu sportowego, np:

https://www.facebook.com/353200691500144/videos/2358795594419400/

Oprac. M.Reimann

Wyścig z jajem

Najoczywistsza aktywność wielkanocna jaką mam w głowie, to wyścig z jajem. Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! 😉 Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd.

Oprac. M.Reimann

ZABAWA Z PISANKAMI PODCZAS ŚWIĄT

  1. Stukanie się pisankami trzymanymi w dłoni z odsłoniętym czubkiem. Wygrywa pisanka, której chociaż jeden czubek pozostanie cały.
  2. Robimy bączki pisankami leżącymi na gładkiej powierzchni. Wygrywa ta, która wiruje najdłużej.
  3. Kulanie pisankami po gładkiej powierzchni. Wygrywa ta, która pokula się najdalej.
  4. Kto najdłużej utrzyma pisankę na łyżeczce trzymanej w buzi maszerując.

Oprac. K. Żak

 

SLALOM WŚRÓD PINGWINÓW

Na początku przygotujcie plastikowe butelki, papier kolorowy, nożyczki, klej i taśmę. Wykażcie się swoimi umiejętnościami manualnymi i wykonajcie z posiadanych materiałów pingwiny. W dalszej kolejności ustawcie butelki na podłodze. Pozwólcie, by dzieci przyjrzały się ich układowi, a następnie zasłońcie im oczy chustami i poproście, żeby przeszły między pingwinami tak, by żaden nie został przewrócony. Jak każda pociecha przejdzie perfekcyjnie slalom, dostawcie kolejne butelki, by było trudniej.

Oprac. Magda Maryniak

źródło: https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu

 

Skocz do mety!

W gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające start, metę i możemy zaczynać. Ustawiamy zawodników przy pierwszej linii. Każdy z nich rzuca kostką i skacze tyle razy ile oczek wyrzucił. Powtarzamy to aż ktoś przekroczy linię mety! Prawda, że proste? A jakie zajmujące!

Jedną z modyfikacji mogą być położone na ziemi poduszek, jeśli na którąś wskoczymy musimy wykonać dodatkowe zadania: np. pięć pajacyków.

Oprac. M.Reimann

RUCH TO ZDROWIE – W DOMU SIĘ NIE NUDZIMY

Klasa 1 a dostała kreatywne zadanie. Dzieci, przy pomocy rodziców, miały nagrać krótkie filmiki, na których zaprezentują jak aktywnie, ciekawie spędzają czas w domu. Zadanie wykonane przez klasę 1 a, koordynatorami była wychowawczyni świetlicy Aleksandra Tomicka i wychowawczyni klasy Pani Ewa Wiechno. Do dzieła!

Iza Klincewicz z mamą i bratem, kl. 1 a

 

Izunia się nie nudzi, dba o swoją formę! Zadbajcie i Wy!

 

Nauczyła się też jeździć na rowerze. Nauka odbywała się w miejscu, gdzie nie było innych ludzi, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, 2 m odległości od drugiej osoby. Pamiętajcie o tym, żeby się nie grupować.

 

Mini reportaż z pobytu w Szwajcarii Maksa i Maćka Górajów:

Maks i Maciuś – tęsknimy za Wami, gorąco pozdrawiamy, Wesołych świąt!

Maks i Maciuś świetnie grają w piłkę w Szwajcarii na prywatnym boisku, nie mają tam wstępu inne osoby! Brawo!!!

Ślemy pozdrowienia dla Maciusia i Maksa!

Kochani, nadsyłajcie zdjęcia i filmiki, jak miło i kreatywnie spędzacie czas!

Pozdrawiamy, wasi wychowawcy!

Oprac. A. Tomicka

 

 

Żółwia zabawa

Źródło: https://www.facebook.com/Mamawdomu/

Opracowała: M.Malec

Tor przeszkód

Wasze mieszkanie na godzinę zamieni się w poligon wojskowy. Do jego wykonania wykorzystajcie to, co macie pod ręką, czyli kartony, krzesełka, narzuty, poduszki, sznurki itp. Dzieci mają za zadanie dotrzeć od startu do umówionej mety pokonując cały tor przeszkód. Czym więcej czynności dzieci  będą musiały wykonać tym lepiej: czołganie, wspinanie, skanie, przewroty itp. Po zakończeniu zabawy wszyscy sprzątamy, co również jest aktywnością ruchową.

Inspiracji możecie szukać na youtube wpisując: „tor przeszkód w domu”

Oprac. Mateusz Reimann

Muzyczne Figle-Migle

Przy tej zabawie jest wiele uśmiechu i zabawy. Rodzice puszczają muzykę, na sygnał muzyki dzieci(z dorosłymi) tańczą, zatrzymujemy muzykę a dzieci muszą stanąć w bezruchu. W następnych etapach możemy dodawać komendy lub kolory które będą oznaczały dodatkowe czynności:

Komendy:

– „Łowimy ryby”- dzieci udają że zarzucają  wędkę.

– „Zbieramy grzyby”- dzieci udają że zbierają grzyby.

Kolory:

Rodzic unosi kolorowy przedmiot który oznacza np.:

czerwony pomidor: leżenie przodem (na brzuchu).

Oprac. Mateusz Reimann

Poćwicz razem z nami . Miłego dnia.

oprac. G.Dudra-Brzozowska

Domowy Tenis

Gra w piłkę w domu może przynieść dużo strat. Zamiast piłki  można wykorzystać balon, który odbijamy paletkami, jeśli nie mamy paletek możemy wykonać swoje (papierowy talerz z przyklejoną drewnianą łyżką albo klapek). Odbijamy balon między sobą tak, by nie spadł na ziemię. Możemy zrobić siatkę ze związanych apaszek lub ręcznika.

Oprac. Mateusz Reimann

Trening Małej Motoryki

Poszukiwacze skarbu
Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

opracowała: Magda Maryniak

Żródło: https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html

Top