Logopeda

Witam!

Przesyłam ostatnie, przed wakacjami ćwiczenia logopedyczne.

Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego tj. wargi, język, podniebienie, policzki, żuchwa, czyli inaczej gimnastyka buzi i języka.

Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego – bajka logopedyczna.

WYCIECZKA NAD MORZE

Uwielbiam wycieczki nad morze, a Ty? Jak wygląda idealny dzień na plaży? Zapraszam Cię dziś na krótką wycieczkę.

  • W podróż nad morze najwygodniej jest wybrać się samochodem (naśladujemy odgłos silnika, parskając jak najdłużej).

  • Kiedy już dojedziemy, możemy wejść na plażę i rozłożyć koc (robimy językiem koci grzbiet – opieramy czubek języka o dolne dziąsła, a masę języka wypychamy w górę i do przodu jamy ustnej, język układa się w garb).

  • Smarujemy się kremem do opalania (oblizujemy dolne zęby).

  • Dziś jest bardzo gorąco, ale na szczęście chłodzi nas delikatny wietrzyk (dmuchamy lekko i długo).

  • Opalamy się chwilę i słuchamy szumu fal (naśladujemy fale, dmuchając głośno i mocno kilka razy na jednym wydechu).

  • Popływamy trochę! Może kraulem! (ocieramy tylnią część języka o podniebienie).

  • Teraz trochę ponurkujemy (robimy baloniki – wypychamy oba policzki powietrzem).

  • Pod wodą można zobaczyć pływające rybki (robimy rybki – otwieramy szeroko usta i zamykamy je).

  • Po kąpieli wychodzimy z wody i wycieramy się ręcznikiem (język jest ręcznikiem i wyciera całą buzię – wykonujemy zamiatanie językiem).

  • Szukamy kilku ładnych muszelek na pamiątkę (liczymy językiem zęby – dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei przy szeroko otwartej buzi).

  • Niestety, musimy kończyć naszą wycieczkę, ale nie zapominamy po sobie posprzątać! Zabieramy koc (robimy językiem koci grzbiet) i otrzepujemy go z piasku (kląskamy).

  • Teraz, uśmiechnięci możemy już wrócić samochodem do domu (na przemian uśmiechamy się i parskamy).

Utrwalanie niektórych głosek za pomocą gry logopedycznej BINGO

Do przeprowadzenia zabawy potrzebujemy: dwie kolorowe kostki do gry, kredki, żetony oraz tyle plansz do gry, ilu jest jej uczestników.

Na początku kolorujemy obrazki z liczbami oczek w pionie na jeden kolor – zgodny z wybraną kostką, a obrazki z oczkami w poziomie na drugi kolor – zgodny z drugą kostką.

Gracze kolejno rzucają obiema kostkami na raz i oznaczają żetonem obrazek, który jest na przecięciu linii. Dla ułatwienia dziecko może ustawiać kostki na polach z liczbą oczek.

Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy będzie miał oznaczone wszystkie obrazki w jednej linii [poziomo] lub rzędzie i zawoła: BINGO!

Do wydrukowania karta pracy 1,2,3

Moi drodzy życzę wesołej zabawy oraz WSPANIAŁYCH WAKACJI!!!

Bingo – Gra z Kostkami – głoska g
Bingo – Gra z Kostkami – głoska rz/ż
Bingo – Gra z Kostkami – głoska L

—-

Witam!
Szanowni Państwo, zawsze na początku ćwiczeń czy wywoływania głosek, czy też utrwalania głosek są ćwiczenia oddechowe i aparatu artykulacyjnego zarówno dla dzieci młodszych jak i starszych.

 

Z tych gier będą zadowolone nie tylko dzieci, ale również dorośli
Zajęcia logopedyczne – mauthor.com @MIUI | https://mauthor.com/present/6138183699136512

L wyrazy
Głoski L, Li
Paradygmat LA LO LU LE LI
Ćwiczenia z głoską L

Kolorowanka sylaby Ż
Kolorowanka sylaby S
Kolorowanka sylaby Z
Labirynt Wiosna
Kolorowanka r po spół.
L
Znajdź i policz B

Ćwiczenia na głoski z szeregu ciszącego
Gra planszowa z głoską ś
Gimnastyka BiJ Pszczółki

Ćwiczenia utrwalające z głoską /s/ i /sz / wraz z wierszykami
Gra planszowa z głoską /s/

Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski /r/
Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski /r/ (2)

Ćwiczenia usprawniające mowę
Karty pracy
Zbiór wierszyków z głoskami /z, ż/
Zbiór wierszyków z głoską/t,d,r/
Etapy ćwiczeń w korekcji mowy bezdźwięcznej na przykładzie głosek: f – w, t – d

Ćwiczenia (wersja edytowalna)
Wierszyki
Karty Pracy

Ćwiczenia- zabawy oddechowe dla młodszych i starszych dzieci

Witajcie moi drodzy, przesyłam Wam link z grami logopedycznymi, życzę udanej zabawy!

Logopeda M.Chorążyczewska konsultacje od 9.00-13.00, e-mail gonia_ch@o2.pl

https://www.mimowa.pl


mgr Małgorzata Chorążyczewska

 

„Rozwijamy mowę i sukcesy są gotowe” – Innowacja organizacyjno-programowa

„Rozwijamy mowę i sukcesy są gotowe” – Sprawozdanie z realizacji innowacji organizacyjno-pedagogicznej

Kiedy do logopedy?

Innowacja Logopedyczna – zdjęcia


Godziny pracy:

Poniedziałek  11.30- 13.30
Wtorek           7.30- `9.20, innowacja logopedyczna Kl.I C 8.50- 9.20, 11.00 – 15.30
Środa              13.00- 16.00
Czwartek        11.50- 17.00, innowacja logopedyczna Kl.I A 12.30-13.00
Piątek             7.00- 10.30, innowacja logopedyczna Kl. I B 9.00-9.30
Dyżury logopedy odbywają się od godz. 16.30 do 17.30 w  dniu zebrań z rodzicami.

Poprawna wymowa jest jednym z najważniejszych czynników umożliwiających prawidłowe rozwijanie się dziecka w społeczeństwie. W związku z powyższym dziecko w okresie do 6 lat powinno mieć opanowaną prawidłową artykulację wszystkich głosek języka polskiego. Rodzice powinni od początku narodzin zadbać o ukształtowanie się mowy u dziecka poprzez: kontrole u logopedy wędzidełka podjęzykowego, zwrócenie uwagi, czy dziecko dobrze słyszy, aby zbyt długo nie ssało palca .Ważna jest adekwatność zachowań werbalnych dziecka, tj. posługiwanie się zdaniami, budowanie konstrukcji zdaniowych, poprawność fonetyczna wyrazów, realizacje wszystkich głosek, płynność i prozodię mowy, sposób oddychania oraz sposób wydobywania głosu.

Kiedy do logopedy?

Obserwujemy dziecko, słuchamy jak mówi i udajmy się do logopedy, jeżeli:
-podczas mówienia wsuwa język między zęby ( bez względu na wiek),
-na zmiany anatomiczne w obrębie narządów mowy np. krótki język, skrócone wędzidełko pod językiem, krzywy zgryz,
-mówi przez nos,
-zamienia głoski dźwięczne ich bezdźwięcznymi odpowiednikami,
-zniekształca głoski,
-zacina się podczas mówienia, powtarza wyrazy, sylaby, mówi szybko, prawie niezrozumiale.\

Diagnoza logopedyczna stanowi określony sposób postępowania badawczego, którego celem jest potwierdzenie, bądź wykluczenia istnienia zjawisk logopedycznych oraz przewidywanie ich tendencji rozwojowych na podstawie objawów, patogenezy i patomechanizmu.

Top